ویژگی ها و مزایای ترمز پله خوب

یکی ازمشکلات پله ها درسازه های اداری ومسکونی یا بناهایی که مورد استفاده  عموم قرارمیگیرد لغزنده  بودن آنها است که  بخاطر استفاده سنگ  در  پله ها بوجود می آید، که به لحاظ ایمنی در شرایط  بحرانی  و  یا شرایط عادی  و در شرایط جوی خاص ، امکان ایجاد صدمات برای عابرین را فراهم میکند.

از دیر باز راه های  مختلفی  برای امن کردن  این محل ها  انتخاب  و  اجرا  گردید است  که میتوان  به مضرص کاری پله  ( تیشه ای کردن ) ، ایجاد شیار بر لبه پله ،نصب ورق فلزی ، نصب نوار پلاستیکی، نصب نوار زبر کاغذی و…….اشاره کرد که هرکدام بنا به دلایلی که اشاره میشود کارایی لازم ، دوام مورد نظر و زیبایی لازم را ندارند.

۱- ضد سایش بودن آن ، یعنی در اثر تردد بالا تغییر ماهیت نداده و از بین نمی رود.

۲- ضد رطوبت است ، یعنی در جاهایی که آب و رطوبت زیاد است تغییر شکل و ماهیت ندارد و از کیفیت آن کاسته نمیشود و رطوبت تاثیری بر روی آن ندارد.

۳- جذب ندارد ، یعنی هیچ ماده ای را به خود جذب نمیکند و باعث آلودگی نمیشود.

۴- مقاوم در برابر گرما و سرما ، در برابر گرما و سرما هیچ واکنش و تغییر شکلی نمیدهد و میتواند سالها گرما و سرما و نور خورشید را تحمل کند.

۵- نسبت به مواد شوینده ، اسیدها و بازها مقاوم است ، یعنی میتوان آن را با محصولات شوینده شست و با مواد اسیدی و بازها که اغلب مواد شوینده هستند هیچ مشکلی ندارد ، میتوان اعلام نمود که ریختن مواد غیر معمول مثل بنزین ، نفت ، اسید سیتریک ، مواد روغنی و … هیچ تاثیر مخربی روی محصول نداشته باشد.

۶- ضریب انبساطی قابل قبول دارد ، یعنی در دماهای مختلف ابعاد تغییر نمیکند .

۷- آسان نصب باشد ، یعنی به راحتی نصب شوند و در صورتی که نیاز به برداشتن باشد بدون هیچ اثری میتوان محصول اجرا شده را برداشت .

۸- زیر سازی اختصاصی نمیخواهد ، برای اجرای آن هیچگونه تغییری بر روی سطوح زیرین ( سوراخ کردن ، شیار دادن ، پیچ کردن و یا کندن ) انجام نمیشود.

انتخاب ترمز پله ( ضد لغزنده ) مناسب :

نحوه انتخاب ترمز پله ها ( ضد لغزنده پله ) می بایست به معدل دمایی منطقه مورد نظر برای نصب ، میزان تردد آن محل ، نوع فعالیت در آن مکان و نوع رفتارهای محیطی که در آن اتفاق می افتد بستگی دارد . بعنوان مثال از ترمز پله های لاستیکی ( ضد لغزنده پله لاستیکی ) در مجموعه های بازار و پاساژ که تردد با چرخ های دستی هم اتفاق می افتد و می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث صدمه زدن به محصول شود ؛ بعنوان اشتباهی در انتخاب تلقی می گردد ولی استفاده ترمز پله ( ضد لغزنده پله ) لاستیکی در استخرهای کودکان می تواند گزینه مناسبی باشد.

منظور از انتخاب صحیح یعنی بدانیم که ; محصول به درستی چه ویژگی هایی دارد و از آنها بعنوان گزینه های مقایسه استفاده گردد .  برای داشتن اطلاعات بیشتر به توضیح همه محصولات بطور مفصل خواهیم پرداخت و مزایا و معایب آن را همراه با مقایسه های آن در دسترس قرار می دهیم .

تماس با ما

در صورت نیاز لطفن پیامتان را ارسال نمایید . کارشناسان ما در نزدیکترن زمان با شما تماس خواهند گرفت .

قابل خواندن نیست؟ تغییر متن. captcha txt